TIBE Molde | RaumaRock

RaumaRock

RaumaRock er mer enn en musikkfestival. Det er en levende folkefest som forener musikk, storslått natur og et sultent publikum, ispedd opplevelser og arenaer for alt fra næringslivet til barnefamilier. Nå går RaumaRock 2025 inn i historiebøkene - og vi er i gang med planleggingen for 2026.

Et partnerskap

RaumaRock er en festival med bakkekontakt, tydelig stemme og sterk lokal forankring - og det preger også samarbeidet vårt. TIBE er ikke en leverandør, men en utvidet del av laget: Et lite, samkjørt team som kjenner festivalen, menneskene og tempoet - og som sammen med RaumaRock-gjengen kontinuerlig og året rundt jobber med å skape årets råeste helg i uke 31.

Samarbeidet vårt bygger på gjensidig tillit og praktisk gjennomføringsevne. Det er kort vei fra idé til handling, og stor takhøyde for å teste, justere, utvikle og leke underveis. Når festivalen nærmer seg, skrur vi opp tempoet i takt med både arrangører og frivillige, og er tett på både strategiske grep, kreative løsninger og akutte behov. 

1 minutt og 39 sekunder med årets RaumaRock-magi: Her er årets recap.
1 minutt og 39 sekunder med årets RaumaRock-magi: Her er årets recap.

"All inclusive-ordningen vi har med TIBE, som innebærer alt fra strategi og konseptualisering til innholdsproduksjon, synlighet og webutvikling, frigjør verdifulle ressurser som da kan brukes på direkte salgsfremmende aktiviteter. En partner som selv er lommekjent med festivalen, er gull for oss."

- Tom Samuelsen, sponsor- og arrangementsansvarlig

Bak kulissene og midt i kaoset

RaumaRock, både administrasjonen i seg selv, de frivillige og hele lokalsamfunnet for øvrig, er ekte, energiske og jordnære folk - det gjenspeiler også arbeidsmetodikken vår og festivalen publikum rocker seg gjennom.

TIBE er bak kulissene, men midt i kaoset - en posisjon som gir oss spillerom, innsikt og boltreplass nok til å gjøre det vi kan best, nettopp best.

For RaumaRock, jobber teamet vårt med:

Idé-, konsept- og forretningsutvikling: Bidra med kreative og kommersielle konsepter som styrker festivalens helhet og fremtid, med mål om å skape nye publikumsopplevelser, inntektsstrømmer og møteplasser.

Strategi og innhold: Øvrig kommunikasjonsstrategi og planlegging, produksjon og publisering av innhold til sosiale medier og digitale kanaler - fra foto under festivalen til pressemeldinger i forkant.

Visuell profil: Utvikle festivalens visuelle profil, trykksaker og digitalt materiell.

Web og digital drift: Utvikling, drift og vedlikehold av RaumaRock.no, med innhold, funksjoner og integrasjoner som optimaliseres for å bli funnet av Google, anbefalt av KI - og gi oss fullverdig datainnsikt for videre analysering og optimalisering.

Performance og annonsering: Kampanjeoppsett- og styring i Meta og Google, segmentering og målretting mot ulike målgrupper, og optimalisering av betalte kampanjer med løpende justeringer.

Samarbeid og prosjektledelse: Tett dialog med kontaktperson(er) i RaumaRock, strategisk og kreativ sparring og intern samhandling in-house mellom alle TIBEs fagfelt på tvers.

Helgas flamme eller livets kjærlighet - eller bare en ny venn?

Fra merch til match

For å utvikle RaumaRock som festival og merkevare, har vi jobbet strategisk med konsepter som både bygger identitet, styrker publikumsopplevelsen og bidrar til (mer)salg. 

Ett av disse er QR me - en idé som bygger oppunder festivalens egen nerve; ekte møter, lav terskel og lite jåleri, og som har resultert i et billettprodukt og tilhørende t-skjorter med unike QR-koder og landingssider. Publikum kan scanne og komme i kontakt med hverandre, som en motvekt til dagens datingkultur- og apper. Konseptet er mer enn en kul gimmick: Det er en del av en større satsing på konsepter og kommunikasjonsgrep som gjør RaumaRock til mer enn en rendyrket musikkfestival.

Business, but make it rock

Et annet konsept som bygger oppunder festivalens (og våre) ambisjoner om å være mer enn en musikkfestival, men heller et samlingspunkt for unike opplevelser, er Business on the Rock. Konferansen samler næringslivet til en dag der relasjoner, kunnskapsformidling og inspirasjon står sentralt, og kombinerer landets kanskje råeste utsikt med ny innsikt.

TIBE utvikler alt fra kreativt uttrykk og praktiske leveranser som trykksaker, presentasjonsmaler og innhold på web/digitale flater - men er, kanskje viktigst av alt, en sparringspartner som bistår RaumaRock-gjengen med stort og smått både før, underveis og etter konferansen. 

En utsolgt arena der næringsliv og festivalenergi møtes, år etter år.

Samme råskap, nytt kapittel

RaumaRock er en kollektiv puls og en folkefest vi er utrolig stolte av å få være med på. Tusen takk til hele RaumaRock-gjengen for tilliten, rausheten og det jordnære, effektive og kompromissløst ekte samarbeidet vi får være en del av.

For oss handler det om mye mer enn å levere design, annonser eller en nettside - det handler om å være påkoblet et maskineri som tikker av fellesskap, romslighet og ekstrem gjennomføringsevne.

Vi gleder oss allerede til neste runde og lange, fine festivaldager i Åndalsnes, men først står straks den årlige strategisamlingen for tur. En deilig miks av festivalgjennomgang, idémyldring og planlegging for neste år, krydret med konserter, pils og godt lag. Akkurat sånn vi liker det. Én ting er i hvert fall allerede bestemt, så iført knæsj lilla drakt, kan vi allerede si:

Liker du denne måten å jobbe på?